Директор Агенції розвитку: Депутати облради нас завжди підтримують

Ще не пройшло навіть півроку з того часу, як до Єдиного державного реєстру було внесено запис про реєстрацію комунального закладу «Агенція розвитку об’єктів спільної власності територіальних громад Херсонської області». Проте робота Агенції — у полі зору не лише депутатів, які більшістю голосів підтримали її створення на сесії, представників громадськості, які постійно присутні на засіданнях профільних комісій обласної ради. Фахівці Агенції – «під прицілом» керівників тих комунальних підприємств, які десятки років тихенько сиділи на бюджеті і горя собі не знали. А тепер цим директорам доводиться звітувати перед громадою, пояснювати, куди витрачаються бюджетні кошти.
Про перші результати роботи Агенції, про те, як працюють під постійним тиском її фахівці і чи може громада стати багатшою за рахунок власних резервів комунальних підприємств – інтерв’ю з керівником цього комунального закладу Іриною Литвиновою.

Комунальна власність територіальних громад – ми вже можемо чітко сказати, що стоїть за цими словами?

Тепер – так. Одне з першочергових завдань, поставлених перед Агенцією  головою облради, це проведення інвентаризації комунального майна. Вона проведена і ми можемо відзвітувати: це 123 підприємства, 1117 одиниць нерухомості, 887 га землі, 526 одиниць автомобільного парку.

Увесь процес інвентаризації проходить непросто – було кілька майже детективних розслідувань.

Так, про це вже розповідали і депутати, і ЗМІ. Звісно, найбільш відома вже історія про «зниклий» поверх на Сенявіна, 25 у Херсоні. На другому поверсі цієї будівлі знаходиться учбово-курсовий комбінат облради. А перший поверх здавався в оренду невідомими особами, а це 320 квадратних метрів. Проте, директор учбово-курсового комбінату так і не зміг або не захотів нам розповісти про «власників» першого поверху. Як він стверджує, без його дозволу не один рік безоплатно розміщувався на стіні будівлі рекламний стенд про оренду приміщень першого поверху. Ви в це повірите?!

Ринкова вартість виявлених «неврахованих» площ – більше 1 млн гривень. Депутати на останній сесії облради проголосували за те, щоб повернути приміщення першого поверху у власність громади, тепер проходить процедура оформлення відповідних документів.

Аналогічна ситуація з приміщенням, де розміщується Херсонська школа бізнесу (вул. Нафтовиків, 131). Частина будівлі залишалася неоформленою – 100 метрів квадратних. Земля під будівлею школи бізнесу, а це 0,883 га, також виявилася не оформленою.

Виконуючи доручення голови облради ми провели аналіз активів і зобов’язань комунальної установи з капітального будівництва та експлуатації обласної ради, виявлено 31 об’єкт нерухомого майна, який відсутній за даними бухгалтерського обліку (умовна вартість понад 1 млн гривень) та 7 одиниць безгоспного транспорту.

Якщо майно не оформлено, не внесено в реєстр, його легко втратити. Скільки вже втратили – хто може сказати достеменно?!

Або ще приклад, виявлено, що у виконавчій службі під арештом з 2004 року знаходиться приміщення, як всі його називають Будинок офіцерів (вул.Перекопська,9). Як це сталося – вже ніхто не знає, надто багато років пройшло, тому необхідно звертатися до суду щодо зняття арешту.

Ви постійно акцентуєте увагу на тому, що агенція вважає своїм завданням допомогти керівникам відшукати резерви…

Таке завдання перед нами ставлять керівництво облради і депутатський корпус. Адже в умовах, коли коштів обмаль, треба дбати, щоб кожна копійка йшла на користь громаді. Зверніть увагу на той самий учбово-курсовий комбінат. Приміщення, де він розміщується у Херсоні, в жахливому стані. Така сама ситуація з приміщенням на Нафтовиків, де працювала Херсонська школа бізнесу. Як пояснюють керівники цих закладів, відсутні  гроші на ремонт будівлі, не вистачає коштів на охорону. Але це госпрозрахункові підприємства, які створені для того, щоб приносити прибуток обласному бюджету! А КП «Ліки Херсонщини» ще й «напрацювали» боргів перед бюджетом.  Виявлена прихована заборгованість у сумі 1 млн 667 тис. грн. За рішенням депутатів матеріали передані до правоохоронних органів.

До речі, щодо учбового комбінату та школи бізнесу, то під час укладання угод про підготовку фахівців, ці заклади не враховували навіть затрати на ремонт будівель, що передбачено законодавством. Як дбали – так і мали. А тим часом, приміщення, які належать всій громаді, занепадають, розвалюються. Можна було б тільки на прикладі одного учкомбінату розповідати ще про факти нераціонального використання коштів. Ми виявили резерви за рахунок чого можна оптимізувати затрати цього закладу. Мова йде загалом про 500 тисяч гривень. Навряд чи ці гроші будуть зайві для комунального закладу.

Чи керівники комунальних підприємств йдуть вам назустріч ?

Так, і це дуже допомагає в роботі. Правда, трапляються інциденти: був випадок, коли «зник» комп’ютер з матеріалами про фінансову діяльність закладу, іноді не відразу надаються матеріали.

Але й депутати нас завжди підтримують, для прикладу: вони виїздили з нами на об’єкт для того, щоб нам надали доступ до документів.

Наша робота — прозора, всі свої висновки і рекомендації передаємо для розгляду депутатам облради під час засідань профільних комісій, матеріали направляємо в профільні департаменти ОДА. І як може бути по-іншому?! Адже мова йде про комунальне майно громади, бюджетні кошти, а не про приватні підприємства. Депутатів облради обирала громада і депутати цього скликання хочуть навести лад з комунальним майном, щоб їм було про що звітувати перед виборцями.

Набула резонансу інформація про результати роботи Агенції по проведеному аналізу використання коштів на опалення Херсонським психоневрологічним будинком-інтернатом.

Буду говорити мовою цифр: за бухгалтерськими документами в цьому закладі в опалювальний сезон з 15 жовтня по 15 квітня списується щоденно паливо в однаковій кількості: у 2014 році – по 6 т вугілля, у 2015 році – понад 12 т торф’яних брикетів незалежно від температури повітря на вулиці. Це призвело до понаднормового списання палива, наприклад, лише у жовтні-грудні 2015 року у кількості 354,2 т торф’яних брикетів на суму 616,3 тис. грн. Усі ці висновки оприлюднені на сайті обласної ради, вони є доступними для громади. Є питання? Виникли вони і в депутатів обласної ради на засіданні постійної комісії. До речі, на 2016 рік цьому закладу уже запланували виділення з обласного бюджету 3,9 млн гривень на опалення. Тому необхідно встановити жорсткий контроль за використання таких значних коштів.

Зауважу, аналізували, як витрачалися кошти на опалення не лише цього закладу. На жаль, директор саме цього будинку-інтернату, підкреслю, комунального закладу обласної ради, вирішив, що навіть догану йому винесли неправильно. Тому довелось відстоювати нашу позицію у суді. Доводиться витрачати час на судові засідання, щоб переконати керівників комунальних закладів у правомірності дій депутатів, які хочуть розуміти, як працюють комунальні об’єкти і на що витрачаються кошти громади!

Водночас, аналіз з цього питання здійснювався ще й по Каїрському психоневрологічному будинку-інтернату. Його керівник взяв до уваги наші висновки, усунув недоліки та подякував нам за роботу.

Ви працювали спільно з депутатами обласної ради, коли з’ясовували ситуацію по базі відпочинку «Арабатська Стрілка» обласної ради.

За ініціативи депутатів, головою облради була створена робоча група, яка, спільно з фахівцями Агенції виїжджала у Генічеський район. Тут з’ясовували ситуацію з будиночками, їх господарями, правом власності. Депутати приклали максимум зусиль, щоб новий сезон розпочався. Ми, зі свого боку, провели оперативний аналіз фінансової діяльності і інвентаризацію нерухомого майна. З’ясувалось, що фактично на території бази знаходився 338 об’єктів, з яких на балансі підприємства обліковується 111 будинків, з них лише на 52 закріплено юридично право власності, на 69 об’єктів — право власності не оформлено. Зі 111 будиночків до нового сезону було підготовлено лише 70. Тобто, 37% нашого з вами комунального майна, не можна запропонувати відпочивальникам. Не було в квітні укладено угод для забезпечення роботи бази. Не могли домовитися з підприємцями, які торгують на території та надають послуги. Роботи ще непочатий край, і, все ж, база увійшла в сезон.

Для «Арабатської Стрілки» ми розробили систему внутрішнього контролю і відтепер депутати мають можливість систематично отримувати від цього підприємства оперативну інформацію про показники його господарської діяльності.

Над чим зараз працює Агенція?

Ще один з напрямків нашої роботи – це аналіз своєчасності надходжень від оренди комунального майна, що є складовою частиною наповнення обласного бюджету. В оренді знаходиться 15792 кв.м комунального майна. Проте, виявлені факти, коли керівники підприємств не перераховували кошти від оренди до бюджету. Мова йде про суми понад 100 тисяч гривень.

Враховуючі рекомендації депутатських комісій, головою облради видано доручення щодо пошуку приміщень, які можна було б використовувати для проживання молодих спортсменів, тренерів, вчителів, медиків. Адже багато талановитих людей переїздять в інші області, де для них створюють належні умови. Зараз ми проводимо аналіз шести закладів, які мають на своєму балансі потенційні приміщення для проживання. Тут так само виникають питання, коли керівники заявляють, що таких можливостей для проживання молодих спеціалістів у них немає, але за нашою оперативною інформацією, потенціал є. Тому не виключаю, що знову з’являться публікації про «незаконні перевірки». Але ми, за підтримки депутатів, готові відстоювати інтереси громади.

Ірина Феш

Share Button

Оставить комментарий.

Уведомлять
avatar
300